To, że każda firma powinna mieć stronę internetową, to nie ulega wątpliwości. Nie mniej jednak, strona stronie nierówna, w sieci można znaleźć zarówno bardzo piękne, funkcjonalne witryny, jak i takie, które wołają o pomstę do nieba. Czym powinna charakteryzować się nowoczesna strona www?
Minimalistyczna grafika
Choć kiedyś za ładną stroną www uważano witryny przeładowane kolorami i animacjami, dziś tworzenie stron internetowych wygląda zupełnie inaczej. Nowoczesna strona internetowa to strona minimalistyczna, biała, czysta, czytelna, która jest intuicyjna i co ważniejsze szybka. Funkcjonalność to szybkość ładowania się podstron, intuicyjność obsługi. Strona musi być po prostu przyjemna w odbiorze, powinna dobrze się kojarzyć, internauta musi dobrze się na niej czuć, także nie może drażnić, ani denerwować.
Strona responsywna
Nie wiedzieć czemu, wielu przedsiębiorców w dalszym ciągu nie pamięta o tym, aby przystosować swoją witrynę do urządzeń mobilnych, a jest to szalenie ważne. W końcu obecnie większość z nas szuka informacji o usługach i produktach w sieci za pomocą smartfona. Z internetu korzystamy nie tylko w domu na komputerze, ale jak nudzimy się w trakcie drogi do pracy czy podczas dłuższe podróży. Strona musi być przystosowana do odtwarzania na smartfonach czy tabletach, inaczej mamy mniejsze szanse na dotarcie do nowych klientów.
Komu zlecić budowę strony?
Tworzenie strony internetowej trzeba zlecić profesjonalistom, którzy mają duże doświadczenie i udokumentowane osiągnięcia. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, że każdy ma inny styl pracy oraz gust, dlatego zawsze warto wcześniej przejrzeć portfolio osoby, z którą chcemy rozpocząć współpracę. W ten sposób można ocenić, czy rzeczywiście nadajemy na tych samych falach i będziemy w stanie osiągnąć kompromis i dobre efekty.
W tym wypadku zazwyczaj cena idzie w parze z jakością. Osoby, które oferują tworzenie stron internetowych nowoczesnych, responsywnych, funkcjonalnych cenią się bardziej, niż początkujący graficy i programiści. Oczywiście nie jest to regułą, dlatego kompetencje wybranego fachowca zawsze trzeba oceniać na podstawie jego projektów, które zrealizował w przeszłości.
Posiadanie ładnej, szybkiej i intuicyjnej strony firmowej to w dzisiejszych czasach podstawa. Nie warto za bardzo oszczędzać na takich rzeczach, strona to nasza wizytówka, dlatego warto wygospodarować na nią odpowiedni budżet. Witryna internetowa świadczy tak naprawdę o naszej firmie – za jej pomocą można budować wiarygodność firmy w sieci.
Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio