Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych decyduje się na ich reklamę w internecie. Z pewnością dzieje się tak z tego względu, że konkurencja pomiędzy sklepami stale wzrasta i niejednokrotnie bardzo ciężko jest się przebić ze swoją stroną internetową i ofertą. Pozycjonowanie strony jako jedna z możliwości marketingu internetowego daje natomiast dobre efekty, a co najważniejsze pozwala pozyskiwać nowych klientów. Dzięki tej usłudze masz szansę wyjścia naprzeciwko do tych użytkowników, którzy szukają właśnie takich produktów i usług, jakie oferujesz.
Pierwszy i najważniejszy krok- optymalizacja strony
To właśnie od optymalizacji najlepiej zacząć wszelkie działania związane z seo. Optymalizacja dotyczy oczywiście kodu, ale i odpowiedniego doboru treści na stronie. To właśnie dzięki dokładnej, poprawnej optymalizacji nasza strona internetowa ma szansę być przyjazna wyszukiwarce, a tym samym być częściej wyświetlana użytkownikom na liście wyników wyszukiwania. W końcu, dzięki przeprowadzonej optymalizacji roboty Google mogą poprawnie zarejestrować stronę i ją zaindeksować.
Jaka strategię pozycjonowania przyjąć?
W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych dobrym rozwiązaniem jest pozycjonowanie na „długi ogon”. Oznacza to, że podczas doboru słów kluczowych wybieramy dużo różnych, ale bardziej niszowych słów kluczowych, które dobrze będą oddawały całą strukturę sklepów oraz podstron. W przypadku sklepów internetowych zazwyczaj tych podstron, kategorii i produktów jest wiele, a najlepiej byłoby każdą taka podstronę pozycjonować na trochę inną frazę. To zupełnie inne podejście od klasycznego pozycjonowania, gdzie zazwyczaj całą stronę internetową pozycjonujemy monotematycznie na te same frazy, które często są trudne, bardzo sprzedażowe i charakteryzują się dużą liczbą wyszukiwań przez użytkowników w miesiącu. Co ważne, pozycjonowanie strony na długi ogon nie oznacza, że od razu trzeba rezygnować z klasycznego pozycjonowania- im bardziej kompleksowa i dobrze zaprojektowana kampania tym szansa na lepszy zwrot z inwestycji w kampanie reklamową w internecie.