To właśnie obecność firmy na Facebooku daje jej szansę na większą popularność, a co za tym idzie na większą sprzedaż. Statystyki pokazują, że klienci, którzy jednocześnie są fanami firmowego Fanpage’a są skłonni kupować częściej i w większych ilościach. Kampanie na Facebooku są więc szansą na rozwój firmy- szansą, którą warto wykorzystać.
Od czego zacząć?
Podstawą jest utworzenie kont na portalu Facebook. Z jednej strony potrzebne będzie nam konto prywatnego użytkownika, z drugiej strony konto fanpage’a, które jest swego rodzaju wizytówką firmy, która ma promować działalność firmy. Do takiej wizytówki najlepiej od razu dodać opis firmy, podstawowe informacje o firmie oraz zdjęcia i grafiki. Następnym etapem jest publikowanie ciekawych wpisów na portalu. Im ciekawsze i bardziej angażujące posty tym większa szansa na pozyskanie większej ilości fanów, na udostępnienia wpisów wśród społeczności i na pozyskiwanie dużej ilości lubiących naszą stronę. Im większa popularność tym większa szansa na nowych użytkowników, którzy w każdym momencie mogą stać się klientami naszego sklepu. Pamiętaj także o takich rzeczach jak:
– Integracja Fanpage’a ze sklepem. Jeśli ktoś polubi Fanpage’a będzie od razu mógł odwiedzić także stronę internetową sklepu i szybko zapoznać się z ofertą.
– Mobilna wersja strony internetowej- obecnie coraz więcej osób korzysta zarówno z Facebooka jak i z przeglądania stron internetowych na tabletach i telefonach.
– Systematyczne zdobywanie fanów i nawiązywanie kontaktów z innymi firmami, z którymi współpraca może okazać się naprawdę opłacalna. Aby zdobywać popularność na Facebooku możesz organizować konkursy z ciekawymi nagrodami, gdyż takie przedsięwzięcia zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników.
Nie masz czasu na samodzielne zajmowanie się kampaniami social media dla swojego sklepu? Możesz zlecić prowadzenie takiej kampanii agencji marketingowej, która zrobi to w profesjonalny sposób. Zawsze możesz też monitorować koszty takiej reklamy, a także uzyskiwany zwrot z inwestycji.