Jak założyć sklep internetowy?

0
1766

Sprzedaż internetowa rośnie w siłę z roku na rok. Do 2021 roku ma osiągnąć nawet 15% całości sprzedaży globalnej. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego – ta branża się rozwija i jeszcze długo będzie się rozwijać. Niestety statystyki są nieubłagane z 6-8 tysięcy sklepów, które powstają w polskim Internecie każdego roku aż 80% z nich upada w przeciągu pierwszych 2-3 lat działalności. A przecież nie tak powinno być. Jak zatem założyć sklep internetowy i o czym musisz pamiętać, aby osiągnąć sukces w branży e-commerce?

  1. Jak założyć sklep internetowy?
  2. Jakie kroki musisz wykonać, aby osiągnąć sukces w e-commerce?

Jak założyć sklep internetowy?

Wiele osób zadaje sobie podstawowe pytanie brzmiące Jak założyć sklep internetowy? Wbrew pozorom samo założenie sklepu nie jest takim trudnym zadaniem. To, co jest trudne, to prowadzenie go i osiągnięcie sukcesu. Aby założyć sklep internetowy, wystarczy znać dowolną platformę e-commerce, który na rynku jest całkiem sporo. Oczywiście jedne są bardziej popularne, inne mniej. Niemniej jednak to od ciebie będzie zależeć, którą z nich wybierzesz. Musisz tylko mieć świadomość, że samo postawienie sklepu w Internecie to dopiero początek drogi.

Jakie kroki musisz wykonać, aby osiągnąć sukces w e-commerce?

Aby sklep internetowy, który założysz, odniósł sukces, warto trzymać się dziesięciu kroków, które ułatwią pracę nad nim. Nie są to kroki trudne do wykonania, jednak zdecydowanie trzeba poświęcić czas i autentycznie zabrać się za tworzenie swojego sklepu internetowego. Jakie to kroki.

  1. Znajdź swoją niszę – brzmi jak utarty frazes, ale jest to jeden z kroków, który należy spełnić, aby osiągnąć sukces w branży e-commerce. W Internecie konkurencja jest znacznie większa niż w świecie rzeczywistym. Ponadto wiele osób nie ma swoich ulubionych sklepów internetowych i ciągle kupuje z innych, a więc ciężej jest wypracować sobie stałych klientów. Dlatego też tak ważne jest aby się wyróżniać. Uważasz, że czegoś brakuje w Internecie i na coś może być zapotrzebowanie? Mogą być to zeszyty do bullet journalingu czy też kosmetyki japońskie, czy inne rzeczy. Im mniejsza konkurencja, tym lepiej.
  2. Zastanów się, kto będzie twoim klientem – do jakich osób będziesz kierował przekaz swojego sklepu? Czy będą to osoby młode, stare, kobiety, mężczyźni? Czy będą to osoby lubiące planować, zarabiające konkretne pieniądze? A może będą to nastolatkowie, którzy są jeszcze na utrzymaniu rodziców? Im więcej wiesz o personie swojego klienta, tym lepiej będziesz mógł się z nim komunikować.
  3. Wyróżnij swoją ofertę – jest wiele sposobów na to, jak można wyróżnić się ze swoją ofertą w gąszczu podobnych ofert. Możesz zastanowić się, jaką dodatkową wartość możesz dać swoim klientom. Możesz zastanowić się, w jaki sposób darmowym kosztem można się wypromować i dotrzeć do większej ilości klientów.
  4. Odpowiednia domena – domena jest niezwykle ważna, ponieważ to w zasadzie ona tworzy później markę twojego sklepu. Domena nie może być długa – powinna zmieścić się w 20 znakach. Nie może być także trudna do napisania – najlepiej, aby od razu rzucała się w oczy i by dało się ją szybko zapamiętać.
  5. Odpowiednia platforma e-commerce – warto wybrać taką, która jest responsywna, czyli taką, która dobrze wygląda zarówno na laptopach i komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych. Warto przed założeniem sklepu poczytać nieco więcej o wyborze odpowiedniej platformy e-commerce.
  6. Logistyka – jest wiele modeli logistyki, które można zastosować w swoim własnym sklepie internetowym. Najpopularniejszymi modelami jest własny magazyn, kiedy sam jesteś odpowiedzialny za pakowanie i wysyłanie wszystkich zamówionych wysyłek. Minusem takiego rozwiązania są z pewnością koszta – musisz zapłacić nie tylko za miejsce, ale często także za pracowników, którzy będą dla ciebie wykonywać pracę. Drugą opcją jest outsourcing logistyki, kiedy to za pomocą swojego sklepu zbierasz zamówienia, ale kompletuje je i wysyła zewnętrzny magazyn. Taka opcja staje się coraz popularniejsza.
  7. Płatności online – w każdym sklepie muszą być dostępne bezpieczne możliwości płacenia online. Warto zatem podpisać umowę z dużymi graczami na rynku, jak PAYU czy Tpay.pl, które mają duże doświadczenie i oferują naprawdę dobrej jakości usługi.
  8. UX, User Experience – twój sklep internetowy powinien być intuicyjny dla klienta. Bez tej intuicyjności możesz stracić wielu klientów, którzy po prostu nie będą wiedzieli, jak złożyć zamówienie, czy też jak wyszukiwać interesujące ich produkty. Aby twoje działania UX przynosiły konkretne efekty warto zdecydować się na analizę danych z testów A/B, badań eyetrackingowych, wywiadów pogłębionych czy badań fokusowych.
  9. Jak przyciągnąć klientów do sklepu? – Pamiętaj o tym, że aby twój sklep mógł ruszyć, musisz znaleźć swoich potencjalnych klientów i zachęcić ich do odwiedzenia twojej witryny. Do takich działań można zaliczyć działania w Social Mediach, czy też reklamy w Google.
  10. Optymalizacja sklepu – powinieneś dążyć do optymalizacji swojego sklepu internetowego. O co chodzi? Chodzi o to, aby był on lepiej widoczny w wyszukiwarkach Google po wpisaniu odpowiedniej frazy. Dzięki temu nowi klienci będą w stanie cię znaleźć w gąszczu innych sklepów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here