Prowadzisz własną firmę i chcesz zyskać grono stałych odbiorców? Jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie wiernych klientów jest lista mailingowa. Posiadanie takiej bazy pomaga widocznie zwiększyć osiągane wyniki, jednak nie zawsze będzie to skuteczne narzędzie. Nieodpowiednia baza nie zadziała tak, jak planujesz. Zobacz, co należy zrobić, aby Twoje maile pomagały Ci w zdobywaniu intratnych zleceń.
Stwórz zachęcający formularz zapisu do newslettera
Na Twojej stronie internetowej koniecznie powinien znaleźć się formularz sugerujący zapisanie się do newslettera. Jeśli jeszcze go nie masz, jak najprędzej rozpocznij tworzenie takiego okienka. Pamiętaj, że informacje umieszczone we wspomnianym zaproszeniu wpływają na podjęcie decyzji o podaniu adresu mailowego. Klientów indywidualnych do wpisania się na listę może przekonać atrakcyjny rabat zakupowy. W przypadku sektora B2B o wiele lepszą zachętę stanowi darmowy dostęp do cennej wiedzy.
Buduj listę mailingową na wiele sposobów
Formularz zapisu nie powinien stanowić jedynego źródła dostarczającego Ci nowych kontaktów. Lista mailingowa może zyskać cenne pozycje, dzięki adresom, które pozyskasz podczas branżowych targów, konferencji, czy szkoleń. Papierowe wizytówki warto zastąpić nowoczesnymi rozwiązaniami. Na rynku dostępne są darmowe aplikacje pozwalające na zbieranie danych subskrybentów w dowolnym miejscu i bez dostępu do internetu.
Daj się poznać szerokiemu gronu odbiorców
Nie każdy przedsiębiorca prowadzi rozwiniętego bloga, który generuje duży ruch i przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów. Brak takiego zaplecza nie musi przeszkadzać Ci w kreowaniu wizerunku eksperta branży. Wiele stron internetowych chętnie opublikuje Twoje teksty, jeżeli zapewnią czytelnikowi wartość edukacyjną. Administratorzy serwisów zazwyczaj chętnie zgadzają się na umieszczenie linku do bloga lub formularza zapisu na newsletter autora. Dzięki gościnnym artykułom Twoja lista mailingowa może wzbogacić się o wiele nowych kontaktów.
Wykorzystaj potęgę mediów społecznościowych
Media społecznościowe to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania klientów. Możesz promować swoje posty zupełnie za darmo lub docierać do szerokiego grona odbiorców, wykorzystując do tego posty sponsorowane. Twoja lista mailingowa zyska nowe kontakty, jeśli udostępnisz na firmowym profilu formularz zapisu do newslettera. Pamiętaj, że przy pomocy specjalnych narzędzi możesz dobierać grupę docelową publikowanych treści.
Listę mailingową można rozbudować na wiele sposobów. Skupiaj się na pozyskiwaniu wartościowych kontaktów, które chętnie skorzystają z regularnie przesyłanych treści. Lojalny klient chętnie dowie się o promocjach i ważnych wydarzeniach oraz regularnie będzie korzystał z oferty ulubionej firmy.