Coraz większa konkurencja wśród różnego rodzaju sklepów internetowych powoduje, że właściciele takich sklepów coraz bardziej dbają o każdy szczegół związany z funkcjonowaniem ich biznesu. A ponieważ bardzo dużo mówi się obecnie o tym, jak ważny jest odpowiedni content na stronie, warto poświęcić kilka chwil więcej na to, aby przygotować dobre opisy produktowe zamieszczane w sklepie internetowym.
Dobry opis, czyli jaki?
Istnieje kilka bardzo przydatnych wskazówek, które na pewno przydadzą się nam w momencie tworzenia takich opisów. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest unikalność takiego opisu. Nawet jeśli posiadamy w sklepie kilka niemalże identycznych produktów, powinniśmy zadbać o to, aby opis każdego produktu był unikalny, dzięki temu strona internetowa naszego sklepu będzie bardziej przyjazna dla robotów wyszukiwarek. Tworząc opisy zawsze warto też skupiać się na konkretach. Użytkownik, który odwiedzi stronę z danym produktem przede wszystkim będzie chciał poznać jego cechy, aby mieć pewność, że to właśnie tego produktu szukał. Konkretne parametry, właściwości, charakterystyczne cechy produktu- to wszystko z pewnością powinno znaleźć się w dobrym opisie.
Napisz to, co sam chciałbyś przeczytać
Najlepszym rozwiązaniem jest wcielenie się w sytuację odbiorcy i takie redagowanie opisu, aby zawierał te informacje, które naszym zdaniem sami chcielibyśmy uzyskać na temat produktu, który mamy zamiar kupić. W taki sposób mamy szansę niczego nie pominąć, ale i skupić się na tych najważniejszych cechach, o których warto napisać w pierwszej kolejności. Dodatkowo zawsze warto dodawać takie opisy produktu, które obrazowo pokazują zalety danego produktu. A więc jeśli jakaś sukienka podkreśla kobiecą figurę- warto napisać to wprost, jeśli buty są idealnie wodoodporne i będzie można w nich długo spacerować w deszczu- także warto zasugerować to kupującemu. Być może wszystkie te informacje wynikają z podanych parametrów technicznych, jednak opisanie jakie bezpośrednio korzyści mogą z tego płynąć jest ogromnie ważne.