Czym jest i jak prowadzić marketing internetowy?

0
833

Dynamiczny rozwój Internetu powoduje, że wciąż pojawiają się nowe trendy marketingowe. Dziś nie wystarczy zbudować strony w sieci i uzupełnić jej treścią. Odbiorcy liczą na innowacyjne działania zapewniające szybką formę komunikacji. Marketing internetowy oznacza prowadzenie skutecznych działań prowadzących do sprzedaży produktów i usług. Jest to bardzo szerokie pojęcie, a w jego skład wchodzi wiele elementów. 

Reklama banerowa

Do podstawowych działań reklamowych zaliczamy reklamę banerową. Polega na wstawianiu różnych elementów graficznych w celu skierowania odbiorcy do strony konkretnej firmy. Grafika może być statyczna, ale można wykorzystać też dłuższe animacje zachęcające do zapoznania się z ofertą. Tego typu reklama może być umieszczana w różnych miejscach strony internetowej, ale zawsze powinna skupiać uwagę użytkowników. Można powiedzieć, że jest to cyfrowy odpowiednik ogłoszenia prasowego.

Marketing afiliacyjny

Reklama może być prowadzona we współpracy z innymi osobami. Jedną z używanych metod jest marketing afiliacyjny. Polega na nagradzaniu osoby promującej produkt za pozyskiwanie aktywnych użytkowników. W naszym kraju najczęściej wykorzystywane są programy partnerskie. Można je spotkać w mediach społecznościowych, które są idealnym miejscem do prowadzenia tego rodzaju działań. Mają ogromną ilość użytkowników o zróżnicowanych preferencjach i statusie społecznym, co pozwala na promocję praktycznie każdego produktu.

W skutecznym marketingu afiliacyjnym pomagają narzędzia dostępne na portalach społecznościowych, na przykład, rozbudowany system budowania grup odbiorców na Facebooku. Wsparcie takich działań oferują też agencje marketingowe, takie jak Efectownia.pl. Wiedza na temat mechanizmów stosowanych na portalach pozwala określić rozwiązania najlepsze dla konkretnej branży. Współpraca z zewnętrzną firmą oznacza optymalne dostosowanie działań reklamowych przy zachowaniu oszczędności kosztów.

Kampanie Google Ads

Skuteczna reklama powinna zakładać publikowanie treści w różnych kanałach, aby ruch na naszej stronie był jak najbardziej wartościowy. Jednym z najlepszych kanałów promocji jest system kampanii Google Ads. Jest bezkonkurencyjny pod względem zasięgu oraz ilości dostępnych formatów. Za jego pomocą można stosować reklamy zarówno tekstowe, graficzne, jak i w formie filmów. W dostosowaniu kampanii Google Ads do potrzeb naszej firmy pomoże agencja Efectownia.pl. Celem jest uzyskanie jak najwyższego współczynnika konwersji, a więc sytuacji, w której duża ilość użytkowników korzysta z naszych usług, a nie tylko przegląda wstawiane artykuły lub poradniki. Jest to łatwiejsze do uzyskania we współpracy ze specjalistami.

E-mail marketing

Nieco zapomnianą formą reklamy jest też e-mail marketing, który wykorzystuje tradycyjną pocztę elektroniczną. W ten sposób można budować pozytywny wizerunek firmy lub marki, a także sprzedaż produktów wśród osób, które rzadko korzystają z mediów społecznościowych. Wbrew pozorom nadal wiele osób śledzi wiadomości otrzymywane na swoją skrzynkę pocztową. Warto zwrócić uwagę, że obecnie jest to zazwyczaj usługa zintegrowana z innymi funkcjami, przydatnymi w codziennym planowaniu zadań. Przykładem może być poczta Google, która dawno przestała być wyłącznie sposobem na utrzymywanie korespondencji, choć cały czas zachowuje swoje pierwotne funkcje.

Reklama w Internecie musi być skuteczna. Działania trzeba na bieżąco dostosowywać do zakładanych celów. Jednym z największych problemów jest nie tylko pozyskanie aktywnego użytkownika, lecz utrzymanie jego zainteresowania przez długi czas. Wsparciem w tych działaniach jest współpraca z agencją marketingową, która zajmie się szczegółami technicznymi wszystkich rozwiązań. Właściciel firmy może wtedy skupić się na tym, co najważniejsze, czyli zarabianiu pieniędzy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here