Marketing internetowy – budowanie bazy odbiorców

0
213

Jest to chyba dość oczywiste, że żadne działania reklamowe nie mają większego sensu, jeśli nie posiadamy odpowiedniej bazy odbiorców do których możemy za ich pomocą dotrzeć. Szczególnie dobrze widać to w przypadku działań takich jak mailing, gdzie bez rozbudowanej bazy odbiorców raczej niewiele osiągniemy. Początkujący właściciele sklepów internetowych mogą mieć wątpliwości co do tego, czy kiedykolwiek uda im się zebrać odpowiednio rozbudowaną bazę odbiorców. Trzeba zatem wiedzieć, że istnieje mnóstwo sposobów i narzędzi, które nam w tym pomogą.

Najważniejsze narzędzie – Twoja strona

Niezależnie od tego, jaką dokładnie działalność ktoś prowadzi – posiadanie strony internetowej to absolutna podstawa. Jest ona ważnym narzędziem nie tylko do przekazywania informacji na temat naszej oferty, ale także do gromadzenia danych użytkowników. Wchodząc na naszą witrynę klient powinien od razu mieć możliwość łatwego zapisania się do naszego newslettera. Należy zorganizować to w taki sposób, aby informacja była wyraźna, ale jednocześnie nienarzucająca się. Dobrą propozycją jest wyskakujące okienko pup – up, w którym klient od razu może podać swój adres i zapisać się do newslettera. Sprawa jest jeszcze łatwiejsza w przypadku sklepu internetowego. Jak wiadomo, rejestrujący się w nim klienci muszą podać swój adres mailowy. Trzeba jednak pamiętać, że nie można wykorzystywać takich danych do celów reklamowych według własnego uznania, bowiem jest to niezgodne z prawem. Klienci przy zakładaniu konta muszą zaznaczyć stosowne pole, wyrażając w taki sposób zgodę na otrzymywanie treści reklamowych.

Gromadzenie danych na mediach społecznościowych

Korzystanie z portali społecznościowych tak czy inaczej jest niezbędne do skutecznego reklamowania się i zdobywania odpowiedniej popularności. Dlaczego zatem nie wykorzystać tego również w celu powiększania swojej bazy mailingowej? Przykładowo, na Facebooku mamy dwie ciekawe możliwości. Jedna z nich to wykupienie dostępu do aplikacji swojej firmy, która wymaga od użytkownika podania adresu. Druga to organizowanie ciekawych konkursów dla klientów, w których również trzeba podać takie informacje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here