Jak zorganizować loterię?

0
607

Loteria promocyjna z nagrodami rzeczowymi to doskonały sposób na zwiększenie zaangażowania klientów w produkty, usługi czy też działalność firmy, a tym samym poprawienie jej wizerunku. Nic dziwnego, że jest to często podejmowane działanie marketingowe, które przeważnie przynosi dobre tymczasowe i długofalowe efekty. Jak zorganizować loterię promocyjną?

Na początek – pomysł i plan 

Nawet na konkurs z nagrodami, którego wynik jest zależny od przypadku, warto mieć dobry i chwytliwy pomysł. Loterie promocyjne organizowane są bowiem przez bardzo dużą liczbę firm, przez co te, które nie są ciekawe i nie oferują atrakcyjnych z punktu widzenia potencjalnych uczestników nagród, nie cieszą się zainteresowaniem konsumentów. Pomysł na loterię i nagrody dla jej zwycięzców może zatem zaważyć na tym, czy i jak bardzo opłaca się ją organizować. Dobrze więc posiedzieć nad nim nieco dłużej niż 5 minut w przerwie na kawę i skonsultować go chociaż z kilkoma osobami. 

Sam pomysł na nagrody dla zwycięzców i formułę loterii promocyjnej nie wystarczy. Należy też zadbać o to, aby dokładnie zaplanować jego realizację. Proces organizacji loterii jest złożony i wymaga współpracy wielu specjalistów – zarówno tych, którzy są odpowiedzialni za całą akcję marketingową tego typu, jak i tych, którzy wykonują w jej ramach tylko z pozoru niewiele znaczące zadania. Już samo opracowanie struktury organizacyjnej i harmonogramu loterii może przysporzyć wielu trudności, szczególnie osobom, które nigdy nie miały okazji do organizowania takich działań. 

Póżniej – realizacja

Na organizację loterii składa się wiele mniejszych i większych zadań, które trzeba odpowiednio skoordynować. Przede wszystkim, warto pamiętać o tym, że przed rozpoczęciem organizacji loterii, należy zawnioskować o zezwolenie na jej przeprowadzenie w Izbie Administracji Skarbowej, co pozwoli na jej legalne uruchomienie. Aby uzyskać takie pozwolenie, trzeba opracować czytelny, obszerny i wymagający merytorycznie regulamin konkursu losowego oraz spełnić wymagania wyszczególnione w ustawie o grach hazardowych, co może okazać się bardzo ciężkie. 

Po rozpoczęciu akcji promocyjnej w formie loterii, staje się jeszcze trudniej. Przeważnie trzeba się wtedy zmierzyć z niespodziewanie dużym odzewem lub wręcz przeciwnie, brakiem zainteresowania konkursem. Należy jakoś odnaleźć się w tej sytuacji, wykazując przy tym perfekcyjne opanowanie i niebanalne zdolności adaptacyjne. Do samego momentu wydania nagród zwycięzcom, trzeba trzymać rękę na pulsie – łatwo o przypadkową pomyłkę, zapomnienie się w pewnych aspektach czy niedopilnowanie odpowiedzialnych za poszczególne elementy organizacji loterii pracowników. 

Jak widać, organizacja loterii promocyjnej nie jest taka łatwa, jaka się wydaje. Może więc lepiej powierzyć ją profesjonalistom? Specjaliści z agencji marketingowej gratifica.pl, we współpracy z którą powstał ten tekst, z chęcią podejmują współpracę z nowymi klientami, na rzecz których organizują loterie promocyjne kompleksowo. Łódzka agencja ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu tego typu działań i gwarantuje przeprowadzanie ich w sposób legalny, odpowiedzialny, ciekawy i skuteczny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here