Jak wygląda praca aktuariusza?

0
219

Firmy bardzo często posiadają obowiązek ustawowy dotyczące zatrudnienia danego pracownika. Nie chodzi tutaj o konkretną osobę, ale o dany zawód. Do takich zawodów należą między innymi aktuariusze. Jeżeli uda nam się pomyślnie uzyskać wpis na liście aktuariuszy, będziemy mogli starać się o pracę i tym samym się przy tym nie natrudzić. O pracę na takim stanowisku nie musimy się obawiać, ponieważ jest o nią dość łatwo. Wynika to z tego, że w naszym kraju istnieje mały odsetek specjalistów zajmujących się tą dziedziną. Czym dokładnie zajmuje się akcjonariusz oraz jaki posiada zakres obowiązków? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/jak-wyglada-praca-aktuariusza-czym-zajmuje-sie-aktuariusz/

Czym dokładnie zajmuje się osoba na stanowisku akcjonariusza?

W firmie ubezpieczeniowej jako taki specjalista będziemy odpowiedzialni za politykę finansową. Oznacza to, że kreujemy taryfy ubezpieczeniowe oraz ustalamy wysokość składek i obliczamy wysokość niezbędnych rezerw. Te z nich, z których wypłacane są odszkodowania należą właśnie do naszych zadań. Do nas oraz ewentualnie do podległych nam zespołów będą należały również czynności takie jak oszacowanie ryzyka, prognozowanie koniunktury oraz projektowanie planów finansowych. Dodatkowo do naszych zadań będzie należała resekcja myśli ubezpieczenie firmy ubezpieczeniowej. Dzieje się tak, ponieważ w przypadku dużych klientów oraz umów, które rozłożone są na wiele lat. W niektórych firmach będziesz zajmował się również kwestiami i statystyki finansowej. Będą to na przykład instytucji takich jak banki czy firmy inwestycyjne.

Zakres obowiązków takiego specjalisty

Jeśli nadal wdaje Ci się to być trudne do pokładania, to znacznie łatwiej będzie rozpisać poszczególne czynności wynikające z pracy w takim zawodzie. Oto podstawowe obowiązku aktuariusza:

–określenie wysokości składki pobieranej od firmy ubezpieczeniowa w ramach danej oferty,

– projektowanie tego typu oferty, np. ubezpieczenia na życie, ubezpieczeń samochodu, domu lub wakacji,

– przygotowywanie ich planów emerytalnych,

– pomocy w zarządzaniu aktywami i pasywami w banku. Posłużysz się przy tym technologią zarządzania ryzykiem finansowym,

– ustalanie  wartość rezerw techniczno – ubezpieczeniowych,

– kontrolowanie aktywów stanowiących pokrycie tych rezerw,

– wyliczanie marginesu wypłacalności

– ustalenie wartości składników zaliczanych do własnych środków firmy.

Zobacz też: http://www.marpnet.pl/ile-jest-w-stanie-zarobic-aktuariusz/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here