Jak stworzyć dobry newsletter?

0
267

Dobry newsletter to doskonałe narzędzie marketingowe, które cieszy się rosnącą popularnością, gdyż pozwala nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również pomaga budować pozytywny wizerunek firmy oraz wzmacniać relacje z klientami.

Dowiedz się, jak stworzyć newsletter oraz jak sprawić, by wykorzystał on pełnię swoich możliwości.

Po pierwsze – określ cel

Jeśli zależy Ci na dobrym newsletterze, najpierw musisz wiedzieć, co za jego pomocą chcesz osiągnąć. Zdecyduj, czy dzięki niemu chcesz pogłębić swoją relację z dotychczasowymi klientami czy też przedstawić się w dobrym świetle przed osobami, z którymi potencjalnie możesz zawrzeć relacje handlowe.

Po drugie – platforma

Kampania newsletteringowa nie może obyć się bez odpowiedniej platformy a więc narzędzia, które pozwoli Ci na hurtowe wysyłanie twoich informatorów do wybranych osób o odpowiednim czasie. Warto zainteresować się serwisem Newsletterit.org, za pomocą którego można w wygodny sposób zorganizować wysyłkę maili.

Po trzecie – poproś o zgodę na emisję newslettera

Większość sklepów internetowych wymaga od klientów podania adresu e-mail, który niezbędny jest w procesie sprzedaży. Abyś jednak mógł dopisać ten e-mail do swojej bazy newsletteringowej, musisz uprzednio uzyskać zgodę od jego właściciela na przesyłanie informacji handlową drogą elektroniczną. 

Po czwarte – pisz zwięźle

Informacje zawarte w newsletterze powinny być przedstawione w sposób jasny i przejrzysty, bez zbędnych upiększeń. Klienta interesują konkrety, a nie zawieranie nowych znajomości czy nawet przyjaźni! Stwórz newsletter pod kątem jego potrzeb i oczekiwań. Dostarczaj informacji, które będą dla niego przydatne i istotne.

Po piąte – pozwól na rezygnację

Warto również pamiętać o tym, iż odbiorca powinien mieć w każdym momencie możliwość rezygnacji z otrzymywania newslettera. Poinformuj go zatem, w jaki sposób może wypisać się z bazy. Brak takiej informacji bądź skomplikowany proces rezygnacji z newslettera może skutecznie zniecięcić użytkownika do Twojej firmy.

Po szóste – opcja „zwykły tekst”

Dawaj swoim Klientom możliwość wyboru opcji zwykłego tekstu. Zaawansowane skrypty CSS a także niektóre zapisy w sekcji body, mogą być nieczytelne dla wielu klientów poczty e-mail.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here