Google shopping – 5 powodów, dla których warto z nich korzystać

0
321

Czy zdjęcia produktów wpływają na sprzedaż? Odpowiedź wydaje się prosta. I jest prosta.

Badania dowodzą, że wykorzystanie obrazu może zwiększyć współczynnik klikalności prawie o połowę! Poza tym treść wizualna niesie ze sobą większy ładunek emocjonalny. A co nami kieruje przy zakupach jeśli nie emocje właśnie?

Dotyczy to również zakupów w sieci. Co innego gdy piszesz klientowi, że masz dany produkt. Co innego gdy mu ten produkt pokażesz. Możliwość reklamowania produktów z wykorzystaniem zdjęć jest już możliwa od jakiegoś czasu. Mimo to nie wszyscy właściciele e-sklepów z niej korzystają. Dlaczego? Trudno znaleźć sensowną odpowiedź. Być może nie wiedzą o takiej opcji, być może brakuje im wiedzy, żeby takie działania rozpocząć. Jeśli jesteś jednym z nich oznacza to, że Twoja konkurencja jest o krok przed Tobą. Przeczytaj jak możesz to zmienić.

Google Shopping – reklamowa szansa dla e-commerce

Google Shopping (reklamy produktowe) to dość nowa forma reklamy. Jej działanie jest bardzo podobne jak działanie reklamy AdWords. Różnica polega na tym, że reklamy produktowe Google dają więcej możliwości.

Po pierwsze – możliwość prezentacji produktów przy użyciu zdjęcia. Dzięki temu Twoje szanse na przyciągnięcie uwagi klienta wzrastają.

Po drugie – cena. To ważny aspekt, który często decyduje o zakupie. Sprzedawcy, którzy mają atrakcyjną politykę cenową zyskują dodatkowy atut, którym mogą powalczyć o klienta.

Po trzecie – kierowanie do produktu. Po kliknięciu w reklamę produktową klient zostaje przeniesiony do podstrony z produktem, którego szukał. Tu, po zapoznaniu się ze szczegółowymi parametrami może dokonać zakupu!

Dlaczego warto korzystać z reklam produktowych Google

  1. Większy ruch – korzystając z Google Shopping masz szansę zwiększyć współczynnik klikalności CTR dwu- lub trzykrotnie, w porównaniu do reklam tekstowych. Każde kliknięcie to dla Twojego sklepu szansa na sprzedaż.

  2. Precyzyjny przekaz reklamowy – w reklamach produktowych możesz umieścić wiele kluczowych informacji, które pomagają klientom w podjęciu decyzji zakupowej. Załóżmy, że prowadzisz sklep rowerowy. Po wpisaniu słowa „rower miejski” przykładowa klientka będzie mogła wybrać rower, który odpowiada jej wizualnie i cenowo. Gdy kliknie w reklamę i przeniesie się na stronę produktu jest duża szansa, że sfinalizuje transakcję. Dla porównania – w reklamach tekstowych nie ma takiej możliwości. Klikając klient nie wie jaki produkt zobaczy po kliknięciu. Przez to traci sporom czasu na szukanie właściwego modelu, a reklamodawcy płacą za „puste” kliknięcia.
  3. Większy zasięg – możesz zwiększyć swoje szanse sprzedażowe na kilka sposobów. Możesz pokazać kilka swoich reklam produktowych – np. kilka rowerów. Jednocześnie możesz wyświetlić reklamę tekstową, na sklep bądź produkty komplementarne – np. akcesoria rowerowe. W ten sposób klient widzi Twoją reklamę w kilku miejscach.
  4. Automatyzacja procesu tworzenia reklam – kampanie tworzone są automatycznie. Nie musisz tworzyć setek reklam dla każdego z produktów. Co ważne oferta sklepu jest na bieżąco aktualizowana dzięki czemu klienci zawsze widzą tylko te produkty, które rzeczywiście sprzedajesz.
  5. Świetny stosunek ceny do jakości – cena to parametr istotny nie tylko dla klientów e-sklepów, ale również dla reklamodawców. W przypadku kampanii produktowych Google cena za klik jest stosunkowo niska, za to efektywność sprzedażowa większa niż w przypadku reklam tekstowych.

 Sam widzisz, że kampanie produktowe to szansa dla sklepu takiego jak Twój. Jeśli chcesz korzystać z możliwości jakie oferuje Google Shopping nie trać czasu. Pamiętaj, że Twoja konkurencja nie śpi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here