Content marketing – czym jest i jak działa w biznesie?

0
57

Co chwila na świcie przybywa nowych stron internetowych, które oferują usługi lub towary. Tłok w cieci staje się coraz większy.  Sprawia to, że bardzo trudno jest przebić się ze swoje ofertą. W jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów? Przede wszystkim należy dysponować dobrym budżetem na reklamę i nie wąchać się jak go wykorzystać. Czym dokładnie jest content marketing? Content marketing i SEO. 

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/content-marketing-co-to-jest-i-jak-przysluzy-sie-twojemu-biznesowi/ 

Czym jest content marketing?

Odpowiedzią na ciągły tłok na rynku e-commerce jest content marketing. Content marketing jest to marketing treści, polegający na oferowaniu wartościowych materiałów, które powiązane są mniej lub bardziej z ofertą handlową lub usługową.

Jaki musi być kontent dostarczony na stronę. Musi być on przede wszystkim wartościowy. Internauta musi skorzystać z jego konsumpcji. To właśnie dlatego należy tworzyć treści, które są ciekawe, przyciągają czytelników i dodatkowo są inspirujące. W internecie nie ma już miejsca na śmieciowy kontent, szczególnie kiedy chcemy prowadzić swoją stronę profesjonalnie. Materiały tworzone zgodnie z zasadami content marketingu zawierają w sobie „lokowanie produktu”, czyli odnośnik do danej oferty. Nie jest to jednak reklama, która stawiana jest nam przed nosem, a sugestia wpleciona dyskretnie w całość.

Jest to niejako zachęta do współpracy, czyli inaczej mówiąc zakupu danego produktu. Użytkownik, który znajdzie wartościowy przekaz chętniej będzie w stanie kupić proponowany mu przedmiot. Oferujemy mu ciekawą i inspirującą wiedzę i pozostawiamy wybór czy chce skorzystać z naszych produktów lub usług.

Content marketing i Search Engine Optimization (SEO)

Content marketing posiada olbrzymią zaletę i są nią wyszukiwarki internetowe. Dominują one na rynku Google, premiują też treści, które ,,klikają się’’ wśród użytkowników. Wyszukiwarki umieszczają również linki do treści i ustawiają je wyżej w wynikach wyszukiwania. To prosty, ale zarazem bardzo skuteczny mechanizm. Jeśli zadbasz o wartościowe treści na swojej witrynie, to wzrośnie szansa na znalezienie się na pierwszej lub drugiej stronie wyników wyszukiwania danej frazy w Google. Prawdą jest, że mało który internauta zagląda w wyszukiwarce dalej niż na 3 stronę. Jeśli link do naszej strony znajduje się znacznie dalej, to wychodzi na to, jakby wcale taka strona nie istniała (szczególnie dla użytkowników). Strona, która jednak wypełniona jest wartościowymi treściami będzie generowała znacznie większy ruch organiczny (bezpłatny), co korzystnie wpłynie na jej pozycję w Google.

Zobacz też: http://www.otoli.pl/dropshipping-wady-zalety-zasady/

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułInternet dla firm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here