Co to jest Tik Tok i dlaczego jest taki popularny?

0
485

Tik Tok jest jednym z największych fenomenów ostatnich lat. Aplikacja ma ponad miliard użytkowników i jest warta ponad 75 miliardów dolarów. Dla porównania Facebook po 16 latach aktywności ma ich 2,4 miliarda i jest wart 206 miliardów. Tik Tok swój wynik osiągnął w zaledwie 6 lat. Dlaczego Tik Tok stał się w tak szybkim tempie popularny?

Tik Tok — do czego dokładnie służy?

Na początku warto wspomnieć, że Tik Tok przez pierwsze dwa lata swojej obecności na rynku, nosił inną nazwę — Musical.ly. Aplikacja ta została stworzona przez chińskich programistów, a potem została szybko przejęta przez pekiński koncern ByteDance, który nadał aplikacji obecny wygląd i funkcje.

Tik Tok to aplikacja do tworzenia krótkich filmików (trwających maksymalnie 15 sekund), do których użytkownicy tej aplikacji śpiewają (a raczej udają, że śpiewają), dodają efekty lub choreografię. Można powiedzieć, że za pomocą tej aplikacji można stworzyć swoje własne krótkie teledyski do wybranego fragmentu piosenki. Ilość efektów, które można dodać do nagrania, jest naprawdę duża: mamy tam zwykłe filtry, zwalnianie ruchów, dodawanie ilustracji i wiele innych.

Tik Tok — aplikacja dla młodych

Treści tworzone w tej aplikacji są o wiele bardziej ukierunkowana, do konkretnej grupy odbiorców. Według statystyk ponad 60% użytkowników Tik Tok ma od 16 do 24 lat. Nawet Instagram nie ma aż tak jednolitej struktury wiekowej użytkowników. Taka struktura demograficzna twórców i odbiorców sprawia, że za pomocą tej platformy znacznie łatwiej jest im się ze sobą porozumieć. Jednak w inny sposób niż inne social media.

Algorytmy większości mediów społecznościowych zazwyczaj na pierwszym miejscu pokazują treści dodane przez użytkowników, których obserwujemy lub mamy w znajomych. Pierwszą rzeczą, którą widzi się po otwarciu Tik Tok, jest strona z treściami dobranymi specjalnie dla nas. Algorytm jest oparty oczywiście na podstawie tego, co wcześniej obejrzeliśmy. Można powiedzieć, że aplikacja ta jest swoistym połączeniem Instagrama i YouTube.

Tik Tok — aplikacja dla twórców

Co więcej, Tik Tok umożliwia twórcom zarabianie na muzyce. Za popularny filmik można zarobić w podobnej formie jak na YouTube, gdyż w Tik Tok wyświetlane są reklamy. Jednak nie jest to aż tak proste, jak na YouTube. Użytkownicy mogą zarobić tylko, jeśli ma się co najmniej 10 tysięcy obserwujących oraz mają podpisaną umowę sponsoringową z jakąkolwiek marką.  Warto też zauważyć, że obserwujący mogą zostawić “napiwek” dla twórcy, którego lubią.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here