piątek, Październik 18, 2019

Sklep internetowy i jego regulamin

0
Sklep internetowy i jego regulamin

Regulamin sklepu internetowego jest bardzo ważną sprawą. Przede wszystkim musi on w sposób jasny i precyzyjny odpowiadać na większość kwestii związanych z prowadzeniem sprzedaży produktów. W regulaminie sprzedawca powinien uregulować obowiązki i prawa poszczególnych stron umowy sprzedaży, która odbywa się w sklepie internetowym. Regulamin powinien pełnić także funkcje informacyjną w stosunku do konsumentów. Zależnie od posiadanego budżetu możemy zdecydować się na regulamin dopasowany indywidualnie, a także na wzór regulaminu sklepu internetowego, który przygotowany jest dla wielu podmiotów.

Regulamin sklepu zgodny z przepisami

Regulamin sklepu internetowego zgodny z przepisami nie tylko zabezpiecza interesy sprzedawcy, ale także wzmacnia zaufanie klientów, co ciekawe, może mieć również wpływ na wzrost sprzedaży.
Tworząc regulamin dopasowany do potrzeb sklepu należy przede wszystkim kierować się kilkoma aspektami. Po pierwsze jest to cena usługi jaka będzie oferowana. Kolejna sprawa dotyczy bezpieczeństwa. Nie można zapomnieć o kompleksowości i czasie przygotowania. Prawidłowy regulamin pozwala w prosty sposób zadbać o bezpieczeństwo sprzedawcy, a także można uniknąć postępowania UOKiK w sprawach o naruszenie interesów klientów. Regulamin wzmacnia także wiarygodność przedsiębiorstwa w oczach klienta i oszczędza czas sprzedawcy, ponieważ zawarte są w nim zagadnienia związane z reklamacją, a także ze zwrotami.

Ustawy z jakich warto korzystać podczas tworzenia regulaminu sklepu internetowego

Znajomość przepisów prawa pozwala znacznie skuteczniej stworzyć dobry regulamin. Przede wszystkim musi on uwzględniać postępowania dotyczące kodeksu cywilnego, a także ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Nie można także zapomnieć o ustawie o ochronie danych osobowych i ustawie o prawach konsumenta. Jeżeli nasz sklep prowadzi sprzedaż to najczęściej również dodajemy do regulaminy postanowienia zawarte w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, a także ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Koszty prowadzenia własnego sklepu internetowego

0
Koszty prowadzenia własnego sklepu internetowego

Wiele osób marzy o założeniu własnego sklepu internetowego, ciągnie ich do własnego biznesu, dzięki któremu będą mogli pomnażać swoje zyski, a z czasem być może pracować w ten sposób zawodowo. Trzeba się jednak liczyć z tym, że tak jak w przypadku każdej innej działalności gospodarczej, tak i w przypadku prowadzenia sklepu w sieci musimy ponosić pewne koszty, które mogą wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Warto zastanowić się nad tym aspektem jeszcze zanim podejmiemy decyzję o prowadzeniu firmy.

O jakich kosztach prowadzenia sklepu internetowego tutaj mowa?

Takie koszty to nic innego jak wszelkie wydatki, dzięki którym możemy uzyskiwać przychody z prowadzonej działalności. Nie każdy wydatek jest jednak kosztem, aby nim był koniecznie musi być udokumentowany rachunkiem lub fakturą.
Pierwszym i najbardziej podstawowym kosztem każdego przedsiębiorcy jest miejsce pracy, a więc biuro. Jeśli prowadzimy sklep internetowy z własnego mieszkania możemy w koszty wliczyć kwoty za wynajem, za energię elektryczną i inne media. Kolejną podstawową sprawą jest oczywiście sprzęt komputerowy, telefon, a także wszelkie niezbędne oprogramowanie. Dodatkową kwestią są także aspekty związane z transportem, a więc zakup samochodu na firmę, jego naprawa, przeglądy, utrzymanie oraz zakup paliwa.

Wraz z rozwojem firmy pojawiają się także inne koszty

To jednak nie koniec listy kosztów, jakie przedsiębiorca musi ponosić prowadząc działalność w sieci. Wraz z rozwojem firmy naturalną sprawą jest, że potrzebne są dodatkowe ręce do pracy, a więc kolejnym takim kosztem są pracownicy. Im większa firma tym większe prawdopodobieństwo, że przedsiębiorca nie będzie chciał już sam zajmować się swoją księgowością, a o wiele chętniej zdecyduje się na zlecenie tego zadania do zewnętrznego biura rachunkowego. Warto także pamiętać o tym, że zawsze trzeba inwestować we własny rozwój, a tym samym dokształcać się, zdobywać wiedzę na różnego rodzaju kursach i konferencjach, które przybliżają nas do upragnionego sukcesu.

Dropshipping – pomysł na biznes

0
Dropshipping - pomysł na biznes

Dropshipping to nic innego jak model logistyczny sprzedaży przez sieć internetową. Na czym dokładnie polega dropshipping? Przede wszystkim chodzi o przeniesienie procesu wysyłki towaru na dostawcę. Sklep internetowy w tym modelu odpowiada jedynie za zbieranie i przesyłanie zamówionego produktu do dostawcy, który to odpowiada za realizacje wysyłki.

Zalety związane z dropshippingiem

Dropshipping ma tę dużą zaletę, że hurtownia nie musi dbać samodzielnie o dystrybucję towarów. To odpowiednia firma zajmuje się sprzedażą, oczywiście w cenę towaru wliczona jest marża jaką pośrednik nalicza. Tym samym obie strony zyskują.

Jak rozpocząć działalność w branży dropshippingu?

Planując zajęcie się dropshippingiem powinniśmy sporządzić podobny plan jak w przypadku innych biznesów. Musimy zadbać o znalezienie właściwej hurtowni, która będzie dostarczała nam towar. Warto także sprawdzić oferowane przez nią ceny. Cena ostateczna proponowana klientowi będzie powiększona nie tylko o naszą marżę, ale też o podatek vat. Jeżeli wybierzemy już hurtownię, to niezbędne będzie także podpisanie umowy. To jaki model sprzedaży przyjmiemy zależy tylko i wyłącznie od nas. Obecnie można w sieci działać na dwa zasadnicze sposoby.

a. Pierwszy wiąże się z prowadzeniem sklepu internetowego.

b. Drugi dotyczy sprzedaży poprzez Allegro.

Jeżeli wybierzemy sprzedaż przez Allegro musimy liczyć się z tym, że ten portal jest dosyć drogi, a także, że w ten sposób ciężko jest zbudować własną markę. Sklep internetowy to dużo większe możliwości marketingowe. Po podpisaniu dokumentacji i zadbaniu o zaplecze konieczne jest otrzymanie listy produktów hurtowni.

Schemat funkcjonowania dropshippingu

W dropshippingu klienta kupuje produkt w naszej firmie i to do nas przelewa pieniądze. Nasza firma natomiast przekazuje to zamówienie i wykonuje przelew na konto bankowe hurtowni z którą współpracujemy. Wszystko odbywa się najczęściej sprawnie i beż żadnych komplikacji. Nasz sklep mimo że nie ma produktów na stanie, to może na towarze zarobić od pięciu do piętnastu procent na marży.

Dobre opisy produktów w sklepie internetowym

0
Dobre opisy produktów w sklepie internetowym

Coraz większa konkurencja wśród różnego rodzaju sklepów internetowych powoduje, że właściciele takich sklepów coraz bardziej dbają o każdy szczegół związany z funkcjonowaniem ich biznesu. A ponieważ bardzo dużo mówi się obecnie o tym, jak ważny jest odpowiedni content na stronie, warto poświęcić kilka chwil więcej na to, aby przygotować dobre opisy produktowe zamieszczane w sklepie internetowym.

Dobry opis, czyli jaki?

Istnieje kilka bardzo przydatnych wskazówek, które na pewno przydadzą się nam w momencie tworzenia takich opisów. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest unikalność takiego opisu. Nawet jeśli posiadamy w sklepie kilka niemalże identycznych produktów, powinniśmy zadbać o to, aby opis każdego produktu był unikalny, dzięki temu strona internetowa naszego sklepu będzie bardziej przyjazna dla robotów wyszukiwarek. Tworząc opisy zawsze warto też skupiać się na konkretach. Użytkownik, który odwiedzi stronę z danym produktem przede wszystkim będzie chciał poznać jego cechy, aby mieć pewność, że to właśnie tego produktu szukał. Konkretne parametry, właściwości, charakterystyczne cechy produktu- to wszystko z pewnością powinno znaleźć się w dobrym opisie.

Napisz to, co sam chciałbyś przeczytać

Najlepszym rozwiązaniem jest wcielenie się w sytuację odbiorcy i takie redagowanie opisu, aby zawierał te informacje, które naszym zdaniem sami chcielibyśmy uzyskać na temat produktu, który mamy zamiar kupić. W taki sposób mamy szansę niczego nie pominąć, ale i skupić się na tych najważniejszych cechach, o których warto napisać w pierwszej kolejności. Dodatkowo zawsze warto dodawać takie opisy produktu, które obrazowo pokazują zalety danego produktu. A więc jeśli jakaś sukienka podkreśla kobiecą figurę- warto napisać to wprost, jeśli buty są idealnie wodoodporne i będzie można w nich długo spacerować w deszczu- także warto zasugerować to kupującemu. Być może wszystkie te informacje wynikają z podanych parametrów technicznych, jednak opisanie jakie bezpośrednio korzyści mogą z tego płynąć jest ogromnie ważne.

Sposoby skutecznego prowadzenia sklepu internetowego

0
Sposoby skutecznego prowadzenia sklepu internetowego

Sklep internetowy jest miejscem, w którym coraz większa liczba klientów szuka atrakcyjnych towarów, promocji i bonusów. Duże znaczenia dla popularności sklepów w sieci ma rozwój branży technologicznej i rosnące zaufanie do transakcji prowadzonych online. Klienci przestają się obawiać tego, że towar nie będzie spełniał wymagań, że będzie różnił się od opisu zamieszczonego na stronie w sieci. Mniejsza jest także obawa jeżeli chodzi o bezpieczeństwo.

Popularność sklepów internetowych

Sklepy internetowe pozwalają na wygodną obsługę klientów zarówno korzystających z komputerów jak i całej gamy urządzeń mobilnych. Witryna sklepu internetowego powinna posiadać właściwe certyfikaty zabezpieczeń. Klienci na pewno będą zainteresowani naszą propozycją jeżeli pozwoli im to zaoszczędzić czas i będzie dla nich wygodne.

Metody skutecznego prowadzenia sklepu internetowego

– Sklep internetowy powinien przede wszystkim oferować produkty zgodne z opisem. To bardzo ważne, ponieważ pozwala budować zaufanie klienta do naszej marki. Nawet kilka nieprzychylnych komentarzy może popsuć wszystkie starania marketingowe.
– Klienci powinni mieć możliwość pozostawienia opinii o sklepie. Pozwala to w jeszcze większym stopniu poprawić naszą wiarygodność. Sklep musi być również pozycjonowany. Dobre miejsce w wyszukiwarce wiąże się ze znacznie częstszymi odwiedzinami naszej witryny przez klientów.
– Warto zainwestować w prezentacje multimedialne produktów. Interakcja z klientem staje się niezbędnym narzędziem promocyjnym.
– Konieczne jest także zadbanie o szybkie, bezpieczne i bezproblemowe dostarczanie towaru. Jeżeli mamy zamiar regularnie korzystać z usług pocztowych, to najlepszą opcją jest podpisanie umowy z firmą kurierską. Wiele sklepów internetowych cieszy się dużym uznaniem między innymi dlatego, że realizują szybkie transakcje, a towar dostarczany jest w dwadzieścia cztery godziny.
– Pragnąć prowadzić sklep internetowy musimy także na bieżąco kontaktować się z klientami, odpowiadać na ich pytania, kreować wizerunek, a także inwestować w rozwój.

Odpowiedni hosting dla sklepu internetowego

0
Odpowiedni hosting dla sklepu internetowego

Osoby zakładające hosting dla sklepu internetowego muszą zadbać nie tylko o wybranie właściwej domeny, która będzie wyróżniać sklep spośród wielu innych, ale także powinny postarać się o umieszczenie stworzonej witryny na serwerze wraz z wykonaną grafiką, opisem, czy z wprowadzonymi produktami.

Właściwy hosting

Podstawowe hostingi są zarówno tanie jak i dosyć proste, przeznaczone są przede wszystkim dla osób prowadzących tak zwane strony hobbystyczne. Jeżeli jesteśmy dopiero co rozwijającą się firmą, to nie musimy od razu korzystać z zaawansowanego serwisu hostingowego. Wystarczy nam elementarna opcja, tym bardziej, że początkujący przedsiębiorcy bardzo często zmuszeni są do cięcia kosztów. Naszą witrynę możemy umieścić na hostingu wirtualnym, który nie tylko jest atrakcyjny cenowo, ale raz z nim otrzymujemy opiekę administracyjną, a także panel zarządzania usługą serwerową. Minusem takiej opcji jest współdzielenie serwera oraz całej mocy obliczeniowej. Jeżeli planujemy poważne działania, szeroki zakres prowadzenia firmy, to warto od razu postawić na hosting VPS.

Możliwości konta hostingowego VPS

Posiadane przez nas konto hostingowe pozwala przede wszystkim na uzyskanie pewnych zasobów serwera, który może także obsługiwać wielu innych klientów. W takiej sytuacji zarówno moc obliczeniowa jak i przestrzeń dyskowa oraz przydzielony transfer zależą od tego na jaki pakiet się decydujemy. VPS, czyli Virtual Private Server pozwala na pełne odseparowanie klienta od innych użytkowników. VPS to własne oprogramowanie serwerowe, pełne możliwości wpływania na parametry, a także gwarancje ich niezmienności.

Serwery dedykowane

Potężne sklepy internetowe, które mają tysiące produktów i jeszcze więcej użytkowników, wymagają zastosowania serwerów dedykowanych. Serwer dedykowany, to przede wszystkim niezawodny hosting, który jest bardzo elastyczny jeżeli chodzi o kwestie związane z oprogramowaniem i systemem operacyjnym. Takie hostingi bez trudu można dopasować do wymaga stawianych przez sklep.

Sklep internetowy i certyfikat SSL

0
Sklep internetowy i certyfikat SSL

Certyfikat SSL to zabezpieczenie tak zwanej transmisji danych. Bardzo często wchodząc na jakieś witryny w sieci jesteśmy proszeniu o podawanie informacji. Dane tego typu dotyczą między innymi naszego komputera. Bez właściwego zabezpieczenia w postaci certyfikatu SSL informacje przesyłane mogą być otwartym tekstem, a więc w postaci prostej do przechwycenia i wykorzystania przez hakerów. Certyfikat powoduje, że cała transmisja jaka odbywa się pomiędzy serwerem, a komputerem jest celowo szyfrowana, co oznacza, że nie tylko trudniej ją przechwycić, ale także bardzo ciężko wykorzystać pliki w nielegalnych działaniach.

Sklep internetowy, a certyfikat SSL

Jeżeli chodzi o przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, to dają one przedsiębiorcy prowadzącemu sklep internetowy wolną rękę jeżeli chodzi o różne kwestie, ale zastosowanie zabezpieczenia w postaci certyfikatu SSL jest wymagane. Jako administrator danych jesteśmy zobowiązaniu zastosować odpowiednie środki techniczne, po to, żeby dane osobowe klientów objęte były właściwą ochroną- musimy między innymi zabezpieczyć informacje przed osobami nieupoważnionymi. Nikt niepowołany nie może przeglądać, zmieniać, a także uszkodzić lub zniszczyć informacji jakie pochodzą z wymiany danych między komputerem a serwerem. Kolejną kwestią jest fakt, że certyfikat SSL chroni nie tylko klientów, ale także pracowników firmy i jej właściciela. Logując się do serwisu podajemy nasze dane, które również mogą zostać wykradzione i wykorzystane w niewłaściwy sposób.

Co grozi za brak certyfikatu SSL

Sklep internetowy, który nie będzie posiadał certyfikatu zabezpieczeń SSL może być zagrożony różnymi sankcjami ze strony GIODO. Może to być przede wszystkim upomnienie, a także grzywna, w ostateczności również postępowanie sądowe zobowiązujące właściciela serwisu do zastosowania certyfikatu SSL. Przede wszystkim jednak należy samemu starać się o bezpieczeństwo zarówno własne, własnych pracowników jak i klientów, ponieważ wpływa to w zasadniczy sposób na wizerunek całej firmy.

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego

0
Pozycjonowanie strony sklepu internetowego

Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych decyduje się na ich reklamę w internecie. Z pewnością dzieje się tak z tego względu, że konkurencja pomiędzy sklepami stale wzrasta i niejednokrotnie bardzo ciężko jest się przebić ze swoją stroną internetową i ofertą. Pozycjonowanie strony jako jedna z możliwości marketingu internetowego daje natomiast dobre efekty, a co najważniejsze pozwala pozyskiwać nowych klientów. Dzięki tej usłudze masz szansę wyjścia naprzeciwko do tych użytkowników, którzy szukają właśnie takich produktów i usług, jakie oferujesz.

Pierwszy i najważniejszy krok- optymalizacja strony

To właśnie od optymalizacji najlepiej zacząć wszelkie działania związane z seo. Optymalizacja dotyczy oczywiście kodu, ale i odpowiedniego doboru treści na stronie. To właśnie dzięki dokładnej, poprawnej optymalizacji nasza strona internetowa ma szansę być przyjazna wyszukiwarce, a tym samym być częściej wyświetlana użytkownikom na liście wyników wyszukiwania. W końcu, dzięki przeprowadzonej optymalizacji roboty Google mogą poprawnie zarejestrować stronę i ją zaindeksować.

Jaka strategię pozycjonowania przyjąć?

W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych dobrym rozwiązaniem jest pozycjonowanie na „długi ogon”. Oznacza to, że podczas doboru słów kluczowych wybieramy dużo różnych, ale bardziej niszowych słów kluczowych, które dobrze będą oddawały całą strukturę sklepów oraz podstron. W przypadku sklepów internetowych zazwyczaj tych podstron, kategorii i produktów jest wiele, a najlepiej byłoby każdą taka podstronę pozycjonować na trochę inną frazę. To zupełnie inne podejście od klasycznego pozycjonowania, gdzie zazwyczaj całą stronę internetową pozycjonujemy monotematycznie na te same frazy, które często są trudne, bardzo sprzedażowe i charakteryzują się dużą liczbą wyszukiwań przez użytkowników w miesiącu. Co ważne, pozycjonowanie strony na długi ogon nie oznacza, że od razu trzeba rezygnować z klasycznego pozycjonowania- im bardziej kompleksowa i dobrze zaprojektowana kampania tym szansa na lepszy zwrot z inwestycji w kampanie reklamową w internecie.