czwartek, Lipiec 18, 2019

Monitoring GPS – obawy pracowników

0

Wdrożenie systemu monitorowania pojazdów służbowych to dla wielu firm poważny dylemat. Z jednej strony taka decyzja pociąga za sobą wiele benefitów, jak na przykład redukcja kosztów, zwiększenie efektywności floty czy podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Na drugim biegunie jest jednak reakcja pracowników. Pracodawcy obawiają się niezadowolenia, które w skrajnych przypadkach może prowadzić nawet do zmiany pracy.

Na co zwrócić uwagę, gdy zamawiamy drukowanie ulotek?

0
Na co zwrócić uwagę, gdy zamawiamy drukowanie ulotek?

Drukowanie ulotek to usługa zamawiana przez większość firm zarówno niewielkich jednoosobowych, jak i dużych przedsiębiorstw. Ulotki w dzisiejszych czasach wykorzystywane są nie tylko do reklamy, ale również stanowią pewnego rodzaju wizytówkę z danymi kontaktowymi firmy.

W czym przydaje się Analytics?

0
W czym przydaje się Analytics?

Marketing internetowy jest tą dziedziną, w którą warto inwestować, kiedy prowadzi się biznes w sieci. Kluczowa jest tak zwana analityka internetowa, za pośrednictwem Google Analytics. Pozwala to śledzić wydatki marketingowe, weryfikować efekty kampanii, a także poprawić wygląd samej strony www. Jest to zatem standard w branży internetowej.

Jak stworzyć dobry newsletter?

0
Jak stworzyć dobry newsletter?

Dobry newsletter to doskonałe narzędzie marketingowe, które cieszy się rosnącą popularnością, gdyż pozwala nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również pomaga budować pozytywny wizerunek firmy oraz wzmacniać relacje z klientami.

Domena internetowa – darmowa czy płatna?

0
Domena internetowa - darmowa czy płatna?

Każdy, kto planuje uruchomienie strony internetowej, platformy usługowej, portalu lub bloga, musi zmierzyć się z problemem rejestracji domeny internetowej, pod którą oferowany produkt będzie dostępny w sieci. Każda domena wskazuje zawsze tylko jedną stronę internetową. Domenę można zarejestrować w bardzo wielu miejscach, a transakcja zakupu jest łatwa i szybka. Należy jednak bardzo uważnie wybrać usługodawcę, u którego zostanie kupiona domena, gdyż ceny zakupu i odnowienia licencji w różnych miejscach potrafią bardzo mocno się różnić. Kryterium ceny nie musi być jedynym, ani najważniejszym. Wielu usługodawców poza domenami oferuje także szeroki wachlarz usług dodatkowych, np. dostęp do serwera, certyfikaty SSL czy serwis.

Czy Samsung Galaxy A5 to rzeczywiście idealny smartfon do robienia selfie? Sprawdzamy

0
Czy Samsung Galaxy A5 to rzeczywiście idealny smartfon do robienia selfie? Sprawdzamy

Nowoczesny smartfon to dziś znacznie więcej niż tylko urządzenie wykorzystywane do dzwonienia i sms-owania. Używamy go do oglądania filmów, słuchania muzyki, przeglądania internetu czy robienia zdjęć. Mówi się, ze Samsung Galaxy A5 to jeden z najlepszych telefonów do tego celu. Sprawdźmy to!

Jak skutecznie reklamować się w internecie?

0
Jak skutecznie reklamować się w internecie?

Nikogo nie zaskoczy raczej stwierdzenie mówiące, że bez odpowiedniej reklamy prowadzenie jakiejkolwiek firmy nie ma większego sensu, bowiem zwyczajnie nie uda się nam dotrzeć ze swoją ofertą do szerszego grona klientów i zdobyć większą popularność. Tak było już przed wiekami, tak jest i dzisiaj. Oczywiście, obecnie reklama wygląda kompletnie inaczej, niż dawniej – w ciągu ostatnich kilku dekad przeszła wielką rewolucję, głównie za sprawą pojawienia się nowych środków przekazu. Dziś w branży reklamowej króluje przede wszystkim internet. Daje on nam w tej kwestii niesamowite możliwości, które koniecznie musimy nauczyć się dobrze wykorzystywać. Jest to absolutny klucz do zdobycia w swojej branży dużej popularności.

Zacznij od dobrej strony internetowej

Każda firma, niezależnie od tego, jaką działalnością się zajmuje musi posiadać profesjonalną stronę internetową. Stworzenie dobrej witryny nie jest wcale tak wielkim wydatkiem, choć nigdy nie należy na tym oszczędzać – jest to bardzo ważna, wirtualna wizytówka która wystawia świadectwo naszego profesjonalizmu. Koniecznie trzeba też nawiązać współpracę z firmą SEO, która zadba o pozycjonowanie naszej strony. Dzięki temu zdobędzie ona wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych, co z kolei jest niezbędne do tego, aby odwiedzało ją jak najwięcej ludzi.

Media społecznościowe

Media społecznościowe stopniowo wypierają tradycyjne strony internetowe, stając się głównym narzędziem do komunikacji na linii przedsiębiorca – klient. Absolutnym minimum jest prowadzenie konta na portalach takich jak Facebook czy Twitter. Są one niezwykle przydatne w szybkim informowaniu klientów o wszystkich nowościach z życia firmy i w naszej ofercie.

Mailing

Posiadając dużą bazę mailową, można prowadzić bardzo skuteczne działania marketingowe. Mailing uważany jest za jedną z najbardziej efektywnych form reklamy. Pozwala przede wszystkim na tworzenie mocno wyspecjalizowanych wiadomości, specjalnie dopasowanych do konkretnej grupy klientów i odpowiadających jej potrzebom.

Prowadzenie sklepu internetowego a dane osobowe

0
Prowadzenie sklepu internetowego a dane osobowe
Prowadzenie sklepu internetowego a dane osobowe

Wielu ludzi twierdzi, że prowadzenie własnego sklepu internetowego jest czymś banalnie prostym, a osoby decydujące się na taką działalność nie muszą raczej przejmować się zbyt wieloma kwestiami. Jest to oczywiście nieprawda – właściciel sklepu internetowego musi zadbać o całe mnóstwo spraw które mają ogromny wpływ na jego funkcjonalność. Do najbardziej oczywistych należy przygotowanie oferty, zaprojektowanie sklepu tak, aby był prosty w obsłudze i oferował klientom wygodne zakupy, a także zadbanie o odpowiednią reklamę. Rzadko kiedy myśli się o innej, niezwykle ważnej kwestii – danych osobowych. Sklep, w którym klienci mogą zakładać własne konta siłą rzeczy gromadzi pokaźną bazę danych osobowych. Obowiązujące w Polsce prawo jasno ustala zasady, na jakich można wykorzystywać takie informacje. Trzeba dowiedzieć się, w jaki sposób robić to legalnie, aby móc uniknąć niepotrzebnych problemów. Jest to kwestia ważna tym bardziej, że przy umiejętnym wykorzystaniu baza danych może posłużyć jako bardzo skuteczne narzędzie marketingowe.

Mailing jako skuteczna reklama

Jak pokazują statystyki, zdecydowana większość sklepów internetowych – zarówno w Polsce, jak i na świecie – wykorzystuje bazę mailingową swoich klientów w celach reklamowych. Trudno nie zgodzić się co do tego, że mailing faktycznie jest bardzo skuteczny, jeśli chodzi o przyciąganie do siebie klientów i przekazywanie wszystkich informacji na temat swojej oferty. Przy wykorzystaniu odpowiednich systemów można dopasować przesyłane maile specjalnie do profilu grupy docelowej, znacznie zwiększając w ten sposób skuteczność tych działań.

Działaj legalnie

Oczywiście trzeba dowiedzieć się, w jaki sposób można wykorzystywać bazę danych swoich klientów, aby robić to w pełni legalnie. Na samym początku warto zarejestrować bazę danych swoich użytkowników w Generalnym Inspektorze Danych Osobowych. Jeśli zamierzamy wysyłać mailing, to już na etapie rejestracji konta klient powinien zaznaczyć wyraźną zgodę na otrzymywanie takich wiadomości. Bardzo ważna jest też mądra polityka prywatności, która nie narusza żadnych przepisów. Kwestie te są niezwykle istotne – niewłaściwe wykorzystywanie danych osobowych może skończyć się poważnymi konsekwencjami, łącznie z karą więzienia.

Oprogramowanie dla sklepu internetowego

0
Oprogramowanie dla sklepu internetowego

Handel internetowy bez przerwy rozwija się w błyskawicznym tempie, zatem trudno dziwić się temu, że wielu ludzi uważa założenie własnego sklepu internetowego za najlepszy pomysł na biznes. Jest w tym sporo pracy – przy odpowiednim poprowadzeniu, taka działalność może przynieść nam spore zyski. Trzeba jednak pamiętać, że nie jest to tak łatwe zadanie. Istnieje wiele czynników o które trzeba tu zadbać, bowiem mogą one mieć ogromny wpływ na popularność i funkcjonalność naszego sklepu. Do najważniejszych z nich należy odpowiednie oprogramowanie.

Dlaczego oprogramowanie jest tak ważne?

W przypadku sklepu internetowego oprogramowanie jest zdecydowanie kluczowym elementem. Z jednej strony jest ono przeznaczone dla nas – to ono decyduje o tym, że prowadzenie takiej działalności będzie dla nas wygodne i proste. Zarządzanie kwestiami finansowymi, skarbowymi czy szeroko pojętą logistyką byłoby niemożliwe bez odpowiedniego systemu. Oprogramowanie decyduje także o tym, czy sklep jest funkcjonalny dla samych klientów. Jeśli zatem zaniedbamy tę kwestię, to robienie u nas zakupów nie będzie zbyt wygodne.

Szeroki wybór dla każdego

Szukając oprogramowania dla swojego sklepu spotkamy się obecnie z naprawdę szerokim wyborem. Najbardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na system pisany od podstaw na ich zamówienie, choć trzeba pamiętać, że jest to zwykle spory koszt. Na rynku nie brakuje jednak znacznie tańszych rozwiązań. Istnieją liczne darmowe systemy, które wbrew pozorom zapewniają sporą funkcjonalność. Płatne i tak są o wiele tańsze niż pisane na zamówienie przez programistę, a jednocześnie mogą być tak zaawansowane, że spełnią oczekiwania większości użytkowników.
Jeśli chodzi o systemy bezpłatne, to do najpopularniejszych należy PrestaShop. Jest on bardzo prosty w obsłudze, a jednocześnie niezwykle funkcjonalny. W przypadku płatnych narzędzi, warto zwrócić uwagę na system Shoper. Korzystanie z niego nie jest szczególnie kosztowne, a jednocześnie daje on naprawdę wielkie możliwości w prowadzeniu i rozbudowie własnego sklepu.

Reklamuj swój sklep internetowy

0
Reklamuj swój sklep internetowy

Pojawienie się i wejście do powszechnego użytku internetu niewątpliwie odmieniło nasz świat i życie codzienne. Dziś całe mnóstwo różnych branż wygląda kompletnie inaczej niż w erze „przed internetem”, wymagając od nas zmiany myślenia i umiejętnego dopasowania się do nowych standardów. Doskonałym przykładem jest tu szeroko pojęty handel, a wraz z nim – cała reklama. Co prawda kilkanaście lat temu obawiano się, że tradycyjny sposób sprzedaży zniknie całkowicie. Póki co raczej nic na to nie wskazuje, choć sklepy internetowe faktycznie przejmują coraz większą część rynków. Jest to doskonały pomysł na biznes, choć przy obecnych rozmiarach konkurencji z jaką spotkamy się w tej branży trzeba zapewnić sobie również jak najlepszą reklamę.
Reklamowanie się w internecie to niezwykle szeroki temat, skrywający w sobie mnóstwo narzędzi, sposobów i technik. Dziś zajmijmy się jedną z najważniejszych tutaj kwestii, czyli mailingiem.

Zapewnij sobie dużą bazę odbiorców

Aby mailing w naszym wykonaniu był faktycznie skuteczny, musimy przede wszystkim posiadać jak największą bazę odbiorców. Teoretycznie w przypadku sklepu zgromadzenie takich danych jest dość łatwe, bowiem zakładając konto w takim sklepie klient automatycznie musi podać swój adres mailowy. Trzeba jednak mieć na uwadze, że zgodnie z prawem nie możemy bez jego zgody wykorzystywać takich danych do przesyłania mu informacji marketingowych – trzeba posiadać na to jego zgodę.

Indywidualne podejście

Mailing jest działaniem skutecznym między innymi dlatego, że daje szerokie możliwości jeśli chodzi o tworzenie indywidualnych treści i dopasowywanie ich do wymagań klientów. Warto poświęcać jak najwięcej czasu i korzystać z odpowiednich narzędzi do poznawania preferencji poszczególnych klientów i tworzenie z nich grup docelowych. Stworzenie rzeczywiście skutecznego mailingu jest jednak dość trudnym zadaniem i procesem, który może zająć sporo czasu. Równocześnie jest to niezwykle ważna inwestycja, dzięki której skuteczne reklamowanie swojego sklepu stanie się o wiele łatwiejsze.