czwartek, Lipiec 16, 2020

Kiedy decydować się na oprogramowanie ERP?

0
Kiedy decydować się na oprogramowanie ERP

Gdy myślimy o ERP to mamy przede wszystkim na myśli rozwiązania informatyczne w formie określonego oprogramowania. Jednak trzeba brać pod uwagę, że ERP to generalnie strategia zarządzania zasobami w przedsiębiorstwie, która była realizowana zanim dostępne były współczesne programy.

Nowoczesne drukowanie

0
Nowoczesne drukowanie

Jeśli myślisz, że tradycyjna drukarka, która tworzy wydruki na papierze, to szczyt możliwości tego rodzaju urządzeń, to jesteś w dużym błędzie. Od kilku już lat na rynku światowym królują drukarki 3D, które realizują drukowanie 3D, czyli przestrzenne. Właśnie takie stało się hitem produkcyjnym w licznych branżach.

Naukowcy, którzy zajmują się technologicznymi nowinkami, potwierdzają, że druk 3D to prawdziwa innowacja i hit, który trudno będzie przebić inną, równie nowatorską techniką. Dokładnie takie samo zdanie mają też użytkownicy tego rodzaju drukarek, którzy coraz częściej właśnie nimi zastępują tradycyjne linie produkcyjne. Dzisiaj w Polsce funkcjonuje blisko 70 000 drukarek 3D, a każdego roku ich liczba rośnie aż o 25%. Co ciekawe, w taki sprzęt inwestują już nie tylko przedsiębiorcy, ale nierzadko także osoby prywatny, które druk 3D chcą tworzyć zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Przy okazji warto nadmienić, że druk 3D na zamówienie indywidualne jest oczywiście możliwy i po zaprojektowaniu prototypu udaje się z powodzeniem stworzyć unikalną bryłę przestrzenną, jednak  drukowanie trójwymiarowe największy sukces odnosi w ramach produkcji masowej.

Co można drukować 3D?

Tak naprawdę wszystko, ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia grafika, który tworzy projekt komputerowy, zgodnie z którym zostanie wydrukowany produkt przestrzenny należytej jakości. Od dawna druk 3D stosowany jest w medycynie, weterynarii, przemyśle, motoryzacji, meblarstwie czy złotnictwie. Produkty tworzy się ze sproszkowanej postaci szkła, plastiku, tworzyw sztucznych, metali szlachetnych czy ceramiki.

Zalety wydruków 3D

Taka produkcja jest tania, bo drukowanie 3D jest w pełni zautomatyzowane. Ponadto, produkcja odbywa się na podstawie prototypu, więc każdy kolejny produkt jest wręcz identyczny. Takie wyrabianie towarów jest wręcz niemożliwe przy wykorzystaniu rękodzieła, a nawet standardowych linii produkcyjnych. Druki 3D oszczędzają też finanse, są również doskonale precyzyjne, a ich dokładność wynosi 100%. Przy ich wykorzystaniu możliwy jest druk nawet najbardziej skomplikowanych i małych elementów. Trzeba też wyraźnie wskazać, że produkcja z zastosowaniem drukarek przestrzennych jest o wiele szybsza, a więc wydajna, co pozwala generować firmom większe zyski. Wypróbuj drukarnie 3D i sprawdź możliwości takiego drukowania. Jesteśmy pewni, że nowe możliwości Cię zaskoczą i dadzą szansę na wzmożony rozwój prowadzonej działalności produkcyjnej.

Profesjonalna pomoc prawna

0
Profesjonalna pomoc prawna

Solidna, niezawodna i doświadczona kancelaria prawna cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród wielu klientów. To w takich miejscach chcą pracować też studenci i absolwenci studiów prawniczych, gdyż doskonale zdają sobie sprawę, że w tym miejscu mogą pojąć najwięcej wiedzy i skorzystać z doświadczenia profesjonalistów. Gdzie szukać takich dobrych kancelarii prawnych? Jakie sprawy można tam załatwić? Na te i wiele innych pytań odpowiedź znajdziesz poniżej.

Decyzja o poddaniu się badania sprawozdań finansowych – informacje

0
Decyzja o poddaniu się badania sprawozdań finansowych - informacje

Badanie sprawozdań finansowych dla niektórych spółek jest obowiązkowe według przepisów prawnych, lecz dla wielu pozostałych jednostek jest to indywidualna decyzja ich zarządu. Warto zapoznać się z informacjami, jak przebiega badanie sprawozdań finansowych i dla kogo jest to wymóg.

Jak kupować odzież używaną, by być zawsze zadowolonym?

0
Jak kupować odzież używaną, by być zawsze zadowolonym

Odzież używana dostarczana do second handów przez dobrych importerów odzieży używanej to ogromny wybór ubrań na każdą okazję i w cenach, które nie nadwyrężają domowego budżetu. Dzięki temu można sobie pozwolić, na więcej, ale także kupować ubrania, które są mode tylko w danym sezonie, ponieważ nie będzie żal się ich pozbyć, skoro kosztowały jedynie 1-5 zł.

Zaświadczenie VAT – w jaki sposób potwierdzić status podatnika?

0
zaświadczenie VAT

Zdarzają się w życiu sytuację, w których potrzebne jest nam zaświadczenie VAT rysunek aby móc potwierdzić status podatnika swój lub naszego partnera biznesowego. Wartość pamiętać, że urząd może wykreślić podatnika z rejestru VAT bez podania jemu informacji zwrotnej. Dzieje się tak, jeżeli podatnik nie wykazuje obrotów, nie składa deklaracji lub nie ma z nim kontaktu, ponieważ nie zgłosił zmiany danych kontaktowych swojej firmy. Oto, w jaki sposób możesz zdobyć zaświadczenie potwierdzające status podatnika.

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zaswiadczenie-vat/

Zaświadczenie VAT – w jaki sposób potwierdzić status podatnika?

Na początku warto jest powiedzieć sobie kilka zdań na temat opodatkowania podatkiem VAT. Rządowy portal biznes.gov.pl tłumaczy, że podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia podatku niezależnego o podatek naliczony, czyli taki zapłacony przy zakupie towaru czy też usługi.

Kto posiada status czynnego podatnika VAT? Jest nim przedsiębiorca, zarejestrowany do VAT i dokonujący czynności podlegających opodatkowaniu:

• odpłatnej dostawy towarów i dostępnego świadczenia usług na terytorium kraju 

• eksportu towarów 

• importu towarów na terytorium kraju 

• wewnątrz wspólnego nabycia towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju 

• wewnątrz wspólnej dostawy towarów

Nie każdy przedsiębiorca jest czynnym podatnikiem VAT. Może korzystać ze zwolnienia z tego podatku, Jeżeli wartość jego sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym 200 000 zł. Właściciel biznesu może również wykonywać czynności, które zgodne są z przepisami dotyczącymi podatku VAT. W takiej sytuacji nie ma Jednak prawa do odliczania podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur zakupowych.

Zaświadczenie VAT – Biała lista podatników

Jeżeli chcemy sprawnie sprawdzić kontrahenta, to najłatwiej jest zajrzeć do Białej listy podatników VAT. Jest to lista znajdująca się na rządowej stronie dotyczącej podatków. Takiego wykazu dowiemy się między innymi czy nasz kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT, dlaczego odmówiono mu rejestracji, Dlaczego wykreślona z rejestru bądź Przywrócono zarejestrowanie jako podatnika VAT. Dodatkowo potwierdzimy również numer rachunku bankowego, na który powinniśmy wpłacić naszemu partnerowi biznesowemu pieniądze. Jeżeli interesujemy się przedsiębiorcami z innego kraju Unii Europejskiej, to informacje zdobędziemy na stronie Komisji Europejskiej. Warto jest w przypadku potrzeby szczegółowych informacji takich jak na przykład dane określonego czasu rozliczeniowego, wspomóc się rządowej stronie dotyczącej biznesu biznes.gov. pl. W takim przypadku składamy wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego status podatkowy danego przedsiębiorcy.

Zobacz też: http://www.marpnet.pl/stres-w-pracy/

Rządowy program mój prąd – warto skorzystać

0
Rządowy program mój prąd - warto skorzystać

Prąd jest niezbędny w każdym domu, chyba że ktoś chce żyć jak człowiek pierwotny. A to dziś nie zdarza się raczej często. Prąd jest niezbędny do kuchni, do łazienki, mowa, chociażby o gotowaniu i praniu. Często też prąd jest wykorzystywany do ogrzewania, co jest niezbędne w polskich warunkach. A tutaj akurat można użyć innych metod i źródeł.

Polityka czystego biurka w praktyce

0
Polityka czystego biurka w praktyce

Czy łatwo jest utrzymać porządek na stanowisku pracy, kiedy każdego dnia tyle się dzieje? Zapewne wiele osób powie, że nie. I mają rację, jednak dzięki kilku wskazówkom wprowadzenie i zastosowanie się do zasad polityki czystego biurka może o być o wiele prostsze. Dowiedz się, jak w szybki sposób uniknąć chaosu na własnym biurku i związanych z nim problemów.

Polityka czystego biurka

To pojęcie od dłuższego czasu pojawia się we wszystkich mniejszych i większych przedsiębiorstwach czy firmach. W wielu miejscach zasada pozostawienia praktycznie pustego biurka przy opuszczaniu stanowiska pracy wprowadzana jest nie tylko przez wzgląd na porządek, ale i bezpieczeństwo. Czyste biurko oznacza, że nikt niepowołany nie uzyska dostępu oraz nie przeczyta w czasie naszej nieobecności prywatnych notatek czy dokumentów. To także znacznie mniejsze ryzyko zagubienia materiałów oraz wycieku poufnych danych.

Odpowiednio dobrane meble biurowe

Możliwość zachowania porządku i odpowiedniego przechowywania wszelkich dokumentów łączy się z koniecznością wyposażenia biura w odpowiednie meble i dodatki.Warto zadbać o to, by w pomieszczeniu biurowym znalazły się liczne szafki z zamykanymi półkami i szufladami, w których można umieścić dokumenty i akcesoria biurowe. Wszystkie, nawet najdrobniejsze elementy wyposażenia, takie jak: notesy, długopisy, mazaki, kolorowe karteczki, teczki, segregatory, koszulki, papier, etykiety, naklejki, z których korzystamy na co dzień, powinny znaleźć swoje miejsce.

Zasada czystego ekranu

Polityka czystego biurka dotyczy nie tylko dokumentów, ale także ekranu monitora. Powinien być on ustawiony tak, by osoby niepowołane nie mogły dostrzec treści, jakie przeglądamy bądź dokumentów, nad jakimi pracujemy. Zasada to obejmuje także takie nawyki, jak wylogowywanie się z systemu podczas nieobecności, a także ustawienie automatycznego wygaszacza ekranu. Dostęp do danych, znajdujących się na twardym dysku powinien być także zabezpieczony hasłem, które należy wpisać przy każdej próbie zalogowania się.

Polityka czystej drukarki

Nie sposób w tym miejscu nie wspomnieć również o tzw. polityce czystej drukarki. Aby uniknąć zagubienia bądź przeczytania przez nieupoważnione do tego osoby skanowanych, drukowanych bądź kopiowanych dokumentów, należy je jak najszybciej zabierać z drukarki, kserokopiarki itp.

Dbanie o porządek oraz bezpieczeństwo to podstawa dobrze funkcjonującego biura. W dzisiejszych czasach kładzie się szczególny nacisk na kwestie ochrony danych osobowych i poufnych informacji, dlatego warto jak najszybciej poznać oraz zacząć wprowadzać w życie zasady związane z tak zwaną polityką czystego biurka.

Wszystkie produkty niezbędne do wprowadzenia w życie tejże polityki znajdziesz na https://papierowo.pl/.

Wdrożenie sklepu internetowego – co brać pod uwagę?

0
Wdrożenie sklepu internetowego

System PIM to skrót od angielskiej nazwy Product Information Management. Jest to specjalny system, którego głównym zadaniem jest zarządzanie informacjami, które posiadamy o danym produkcie. W ten sposób możemy lepiej zorganizować pracę oraz zapanować nad wszystkimi produktami z naszej oferty. Jest to bardzo rezolutne oraz wygodne rozwiązanie, które pomaga zarządzać przedsiębiorstwem.

Sklep internetowy dostosowany pod mobile

0
Sklep internetowy dostosowany pod mobile

Mobile nie jest już marginalnym źródłem ruchu. Pomimo znacznego wzrostu w korzystaniu z urządzeń mobilnych, a także rosnących trendów w zakupach online, sklep internetowy dostosowany pod mobile nie jest standardem. Firmy mają problemy z adaptacją oprogramowania e- commerce do użytkowników mobilnych, gdyż np. ekrany urządzeń mobilnych prezentują się inaczej. Dodatkowo użytkownicy w różny sposób komunikują się z Internetem poprzez aplikacje i socjal media.

Dlaczego zatem jeśli sporo osób korzysta z urządzeń mobilnych i więcej klientów robi zakupy online, dlaczego finalizacja zakupu z ruchu z urządzeń mobilnych jest tak niska? Dlatego, że przy ograniczonym rozmiarze ekranu i zmieniających się nawykach zakupu konsumenci znacznie rzadziej tolerują trudny proces nawigacji i realizacji transakcji. Jak to zmienić ?

Po pierwsze responsywność

To wyrażenie oznacza, że strona internetowa jest elastyczna i dostosowuje się do różnych wymiarów ekranów. Zapobiega to konieczności przewijania witryny lub ręcznego zmieniania rozmiaru, możemy prezentować tę samą wersję swojej strony użytkownikom na wielu urządzeniach. Responsywność oznacza, że nie musimy tworzyć różnych wersji witryny internetowej dla nieco odmiennych specyfikacji smartfonów i tabletów, których klienci mogliby prawdopodobnie użyć. Jeśli jednak zignorujemy tych użytkowników, ograniczymy ogromny procent ruchu i ostatecznie sprzedaży.

Responsywności jest kluczowym elementem projektowania. Należy zwracać uwagę już w momencie wyboru projektu na responsywne motywy wyglądu witryny lub skrypt sklepu. Przykładowo firma INNOVATION SOFTWARE oferuje tworzenie sklepu internetowego wyłącznie na responsywnych oprogramowaniach.

Dodatkowo myśląc o prezentacji witryny na urządzeniach mobilnych, należy pamiętać o kilku kwestiach.

1. Elementy wizualne

Odwiedzający przybywając do sklepu internetowego, otrzymuje dużo bodźców. Są to zdjęcia, przyciski wezwania do działania, tekst, sygnały zaufania, oświadczenia o korzyściach, opisy i wiele innych. Co więcej, na urządzenia mobilne regularnie przychodzą powiadomienia, które mogą zakłócić uwagę użytkownika. Powinniśmy poprawić elementy wizualne swojej witryny i skierować je do ścieżki zakupowej.

Tutaj przydaje się prawo Fittsa. Krótko mówiąc, im większy obiekt, tym bardziej prawdopodobne jest, że przyciągnie do niego oko i uwagę. Dlatego częścią optymalizacji witryny pod kątem urządzeń mobilnych jest użycie większego tekstu i grafiki do przekazywania kolejnych kroków, ważnych informacji i wezwań do działania. Przyciski i menu muszą być większe i bardziej przestrzennie rozmieszczone. Stuknięcie palcem jest zawsze mniej precyzyjne niż kliknięcie myszy i nie chcemy, aby klienci przypadkowo pominęli przycisk kupna i otworzyli inne okna w telefonie komórkowym.

2. Prosta nawigacja, aby zminimalizować liczbę kliknięć

Na szczycie zaleceń dotyczących optymalizacji konwersji jest, aby sklepy internetowe maksymalnie skróciły podróż do kasy, zmniejszając liczbę kliknięć w celu sfinalizowania zakupu. Odzwierciedla to optymalizacja urządzeń mobilnych, aby nawigacja na ekranie dotykowym była łatwa. Można to zrobić na wiele sposobów, takich jak:

  • Grupowanie różnych opcji razem
  • Łączenie podobnych stron w jedną stronę
  • Wyróżniając ważne strony
  • Podział nawigacji na podkategorie

Można użyć nawigacji wizualnej zamiast zwykłego tekstu lub prostych przycisków, aby ułatwić nawigację na urządzeniach mobilnych.

3. Optymalizacja wyszukiwania klienta

Łatwa nawigacja ma kluczowe znaczenie, ale ułatwia klientom znalezienie dokładnie tego, czego szukają. Są dwa rodzaje klientów w sklepie internetowym: ci, którzy wiedzą, czego szukają oraz ci, którzy szukają czegoś, ale nie wiedzą co. Dlatego pasek wyszukiwania powinien być widoczny w sklepie internetowym i łatwo dostępny po przybyciu.

Samodzielne tworzenie sklepu internetowego pod mobile jest trudnym zadaniem i jeśli zastanawiasz się nad uruchomieniem witryny lub poprawą istniejącej strony warto skorzystać ze specjalistycznych firm. Więcej informacji uzyskamy, kontaktując się na stronie https://innovationsoftware.pl/sklepy-internetowe/